کالای ریفر چیست ؟
کالای ریفر چیست ؟

کالای ریفر چیست ؟

کالای ریفر اصطلاحا برای دستگاه هایی به کار میره که به دلیل مشکلاتی در نرم افزار . سخت افزار . ظاهر . بدنه و …. دارای اشکالاتی بوده اند و به کارخانه سازنده بازگشت داده شده اند. همچنین در بعضی از کشور ها این امکان وجود دارد تا اگر فردی از انتخاب کالای خود پشیمان شد انرا به فروشگاه مربوطه بازپس دهد و در ازای کسر مبلغی , هزینه و پول فرد به او عودت داده شود . فروشگاه نیز این کنسول را به کارخانه مربوطه ارجاع میدهد .

کارخانه محصول خراب و دارای مشکل یا کالای پس داده شده را مورد برسی قرار میدهد و با برطرف کردن تمامی اشکالات دستگاه انرا دوباره روانه بازار میکند. این کالا ها با کالای اصل تفاوت چندانی ندارند.

در واقع اگر توجه کنید در سایت های بزرگی مثل آمازون یا EBAY و حتی در خود بازار های اروپایی و امریکایی نیز طرفداران این نوع محصول بسیار زیاد است زیرا این محصول با قیمتی کمتر به فروش میرسد . در واقع هنگامی که این محصول مجددا وارد بازار میشود دیگر هیچ عیب و ایرادی ندارد و کاملا تست شده است . اما کالای نو و به اصطلاح دست اول و تازه هنوز از لحاظ خرابی یا مشکل تست نشده و شاید دچار سرنوشت کنسول ریفر شود . متاسفانه در کشور ما مغازه داران عزیز و با صداقت , کنسول ها و لوازم و دستگاه های خراب و مشکل دار را بدون تعمیر و یا با تعمیری سطحی دوباره با قیمتی کمتر به عنوان جنس ریفر میفروشند . برای همین در کشور های آسیایی مانند ایران این نوع محصولات طرفدار زیادی ندارد . البته هستند کنسول های ریفری که در بازار ایران یافت میشوند و توسط کارخانه تعمیر شده اند .