نرم افزار حضور و غیاب
نرم افزار حضور و غیاب

نرم افزار حضور و غیاب

از گذشته تا امروز به طور کلی ۲ روش حضور و غیاب برای پرسنل شرکت ها و سازمان ها و حتی دانش آموزان وجود داشته است. روش اول استفاده از راه های قدیمی و زمان گیر که حضور و غیاب به صورت دستی و یادداشت روی کاغذ بود که مدت هاست از سازمان ها حذف گردیده است و روش دوم که موضوع وبسایت فراتکنو و مقاله ی امروز ما می باشد، استفاده از نرم افزار حضور و غیاب و دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی ، تشخیص چهره و یا کارتی ،که باز در همین بخش مدل های کارتی کمی منسوخ و از رده خارج شده اند.

می توان گفت در حال حاضر اکثر شرکت ها و سازمان ها از این دستگاه ها استفاده نموده و حضور و غیاب کارکنان خود را از طریق آن ثبت می نمایند.

نرم افزار حضور و غیاب چیست؟

در کنار دستگاه های حضور و غیاب که تردد را بسیار آسوده تر کرده است
مسئله ی مهمی که مطرح می شود موضوع نرم افزار حضور و غیاب می باشد.
یکی از انواع نرم افزارهای کاربردی در مجموعه های اداری و سازمانی و حتی آموزشی،
نرم افزارهای حضور و غیاب می باشد. این نرم افزار ها با هدف کاهش زمان و انرژی جایگزین حضور و غیاب های سنتی طراحی شده اند که تاکنون شرکت ها و سازمان های بسیاری اقدام به تهیه آن کرده اند.

تفاوت نرم افزار ساده(رایگان) و جامع

نرم افزار حضور و غیاب رایگان نمونه ای ابتدایی از نرم افزار حضور و غیاب بوده،
که معمولا به صورت رایگان همراه دستگاه حضور و غیاب ارائه می شود و امکانات خاص
از جمله امکان تعریف شیفت های چرخشی و پیچیده و یا قابلیت چند کاربری و… را ندارد.
ولی نرم افزار جامع سطح پیشرفته تری از نرم افزار رایگان می باشد که معمولا به صورت جداگانه در صورت نیاز به مشتریان پیشنهاد می شود.نرم افزار جامع برای مجموعه های بزرگ با شیفت های خاص کاربرد دارد.از دیگر تفاوت های این نرم افزار ها می توان سطح دسترسی، میزان تعداد مدیر برای نرم افزار و … را نام برد که اکثرا با تعداد کارمندان قیمت گذاری می شود.

نرم افزار حضور و غیاب در مدارس

نرم افزار حضور و غیاب مدارس نیز نوع دیگری از همین نرم افزارها بوده که امکانات بی نظیری را در اختیار والدین، مدیران و معلمین مدارس قرار می دهد. با استفاده از این نرم افزارها امکان مدیریت و کنترل دانش آموزان و همچنین معلمین بسیار ساده شده و دیگر نیازی به روش های فیزیکی کنترل نخواهد بود. نرم افزار حضور و غیاب مدارس که بیشتر در مدارس هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، ابزاری است که امکان مدیریت و کنترل دانش آموزان را هم به مدیران مدرسه و هم به والدین دانش آموز خواهد داد تا از بابت بودن فرزند خود در مدرسه اطمینان حاصل نمایند.

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب مانند یک نرم افزار جامع عمل کرده و می تواند تمامی مشخصات و امکانات نرم افزار جامع را داشته باشد با این تفاوت که در نرم افزار حضور و غیاب تحت وب این امکان وجود دارد که شما در هر مکان و هر زمانی که به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید به پنل نرم افزار حضور و غیاب وارد شده و تغییرات و یا تردد خود را ثبت کنید.با توجه به اهمیت زمان و بستر اینترنت می توان گفت بهترین نرم افزار حضور غیاب،نرم افزاری می باشد بتوان در هر موقعیتی و زمانی به آن دسترسی داشت.

منبع