آشنایی با زون دزدگیر اماکن
آشنایی با زون دزدگیر اماکن

آشنایی با زون دزدگیر اماکن یکی از مهم ترین اجزای  اصلی در دزدگیر به حساب می آید،که به شما عزیزان کمک می کند تا بتوانید حسگرهای بیشتری را روی سیستم مرکزی یا پنل مرکزی اضافه و  قرار دهید.

در کل می توان گفت تمامی سنسور های دزدگیر متناسب با ویژگی هایش در مکانی از خانه، نصب شده که توسط یک شماره اختصاصی شناسایی می شود. دزدگیر وظیفه بالا بردن امنیت خانه را برعهده دارد و اگر آژیر دزدگیر به صدا در بیاید، برای اینکه صاب منزل متوجه شود کدام قسمت از سنسور های دزدگیر منزل به صدا در آمده است، و صاخب خانه می داند که کدام قسمت از سنسورهای دزدگیر اماکن تحریک شده است و در کدام از نقطه از خانه یا محل کار به مشکل برخورده است.

برای مثال: اگر درب جلو خانه به عنوان بخش اول در سیستم زون دزدگیر نام گذاری شود، در صورت باز شدن درب توسط سارق، دزدگیر به صاحب دستگاه sms و تماس ارسال می کند و کاربر را از خطر به وجود آمده در کدام نقطه از خانه آگاه می سازد.

منظور از زون بندی دزدگیر اماکن چیست

زون دزدگیر منازل همان کانکتوری است که در پنل مرکزی قابلیت اتصال یک یا چند حسگر وجود دارد که با استفاده از آن نقاط مشخص شده را کنترل و مدیریت می کند. هنگام تحریک شدن تمامی سنسورها محل ورود غیر مجاز در زون دزدگیر مشخص می شود و بسته به مکانی که زون را در آن قرار می دهید حسگرهای متفاوت متصل می شوند و بیش از چند سنسور متصل می گردد و دارای برنامه ریزی هستند.

از آنجایی که خود پنل دزدگیر به تنهایی نمی تواند از همه نقاط محافظت کند. به خاطر همین موضوع برای آن زون های متفاوت طراحی و تولید کرده اند که این حسگر ها توسط قسمتی از ابزارها که زون نام دارد که از محیط زندگی و محل کاربر محافظت می کند.

زون های دزدگیر در پنل مرکزی سیستم حفاظتی قرار دارند که می توانند به حسگر های متفاوت متصل شوند. برای مثال: برای منازلی که آمار سرقت سارقین در آن بسیار بالا بوده است می توانید از سنسورهایی مانند: حسگر حرکتی دزدگیر فایروال استفاده فرمایید.

کاربر می تواند زون های متصل شده در پنل مرکزی را در تایم مشخص خود برنامه ریزی کند و در صورت بروز هرگونه مورد مشکوک در محیط پیرامون، زون از طریق SMS و با ارسال پیامک کاربر را آگاه می سازد که در کدام منطقه خطر به وجود آمده است. یا به زبان ساده تر می توان گفت با متصل شدن یک یا چند حسگر به زون دزدگیر و به محض تحریک هر سنسور، زون های سیستم حفاظتی فعال می شوند.

برنامه ریزی کردن زون:

در زون بندی دزدگیر منزل باید به چه چیز هایی رعایت کرد

شخصی سازی زون بندی دزدگیر منزل:

زمانی که زون های دزدگیر منزل، بیش از یک سنسور را در هر نقطه ای را پشتیبانی کند، درک نوع استفاده از سیستم های امنیتی در نقاط مورد نظر شما از اهمیت بسیاری میابد و در نوع برنامه ریزی نصب سنسور تاثیر می گذارد. هر سنسورهای متصل به زون به صورت جداگانه مشخص می گردد که می توانید به حسگرهای متفاوت مجهز نمایید حتی نام های جداگانه و مشخص معنی دار نام گذاری فرمایید.

برنامه ریزی کردن زون:

منظور از برنامه ریزی زون یعنی اینکه زون دزدگیر اماکن را می توانید با اسم های متفاوت نام گذاری و شماره بندی کنید که در صورت وقوع حادثه های غیر منتظره، شاهد این هستند که کدام زون با چه نامی تحریک شده است تا شما به توانید منطقه که خطر در آن به وجود آمده ایت را شناسایی فرمایید و هر چه سریع تر به محل وقوع حادثه برسید تا از خطرات بیشتر جلوگیری نمایید.

استفاده از صدا برای هر زون:

از دیگر مواردی که می توانید بعد از نصب دزدگیر توسط نصاب توجه داشته باشید، این است که برای هر سنسور به صورت جداگانه یک صدا در نظر داشته باشید تا بعد از وقوع حادثه به وجود آمده متوجه شوید که صدا مربوط به کدام سنسور فعال شده است که با انجام این کار می توانید هر چه سریع تر به متوجه قضیه شوید و آن را بتوانید به راحت ترین حالت آن را مدیریت فرمایید.

داشتن زون بیشتر در دزدگیر منازل داری چه ویژگی می باشد

در سیستم دزدگیر منازل، اماکنی وجود دارد که شما عزیزان می توانید هر سنسوری را به زون های مشخصی اختصاص دهید و می توانید مشخص کنید که هر سنسور تا در چه زمانی غیر فعال و فعال می شوند. کاربر می تواند سنسورهای متفاوتی را به زون متصل کند و با دسته بندی همچنین جدا سازی محیط تحت نظر حسگر را کنترل فرمایید.

با داشتن زون بیشتر می توانید حسگر های بسیاری را برای دزدگیر فعال نمایید و نقاط بیشتر را تحت نظر خود قرار دهید دو به آنان توجه داشته باشید، یعنی هر چه زودتر از زون های بیشتر برخودار باشید میزان کنترل شما بر قسمت های متفاوت بیشتر می شود.

نوع عملکرد زون دزدگیر منزل چگونه بوده

در کل زون قطعه ای است که در پنل سیستم حفاظتی قرار دارد که می توان سنسورهای مختلفی را به آن متصل کرد. برای مثال اگر قصد دارید دزدگیر را در مکانی نصب کنید که احتمال آتش سوزی در آن بسیار زیاد است بهتر است از حسگر تشخیص دود یا همان دتکتور استفاده نمایید.

این مدل زون ها دارای قابلیت محافظت و مدیریت سنسورها را بر عهده دارد یعنی شما می توانید از این طریق می توانید محوطه مورد نظر را مراقبت و هرگونه اتفاق و حادثه های دیگر جلوگیری فرمایید و سریعا وارد عمل شوید.

منبع : دزدگیر فایروال