آشنایی با پورتهای دستگاه dvr
آشنایی با پورتهای دستگاه dvr

آشنایی با پورتهای دستگاه dvr

حال نگاه کلی به دستگاه DVR خواهیم داشت. توجه داشته باشید که انواع مختلف دی وی آر تفاوت هایی را با هم دارند اما در صورت یادگیری یک بدل می توانید با کمی صرف زمان بقیه دی وی آرها را هم نصب کنید.

ورودی خروجی های پشت دستگاه:

کانالهای ورودی تصویر:

این کانال ها عموما به وسیله فیش مادگی BNC مجهز شده اند. تعداد ورودی های تصویر موجود پشت DVR مشخص کننده تعداد کانال DVR است. یعنی یک DVR چهار کانال ۴ عدد ورودی تصویر در قسمت پشتی خواهد داشت. این ورودی ها از طریق کابل به خروجی تصویر دوربین وصل می شوند.

کانالهای ورودی صدا:

توجه داشته باشید که تمامی DVRها به ورودی صدا مجهز نیستند و در برخی موارد تعداد ورودی های صدا از ورودی های تصویر کمتر است. این ورودی ها ممکن است به فیش AV یا فیش BNC مجز باشند. این ورودی ها از طریق کابل به خروجی صدای میکروفن یا دوربین مدار بسته وصل می شوند.

کانال خروجی تصویر آنالوگ:

DVRهای امروزی معمولا بین دو تا سه خروجی تصویر دارند. کانال خروجی تصویر تنها خروجی انالوگ دستگاه است. این خروجی معمولا به سری مادگی BNC مجهز شده است. در صورتی که از تلویزیون برای دیدن تصاویر استفاده می کنید می توانید از طریق کابل تصویر این کانال را به ورودی انتن تلویزیون وصل کرده و تصاویر دوربین ها را ببینید.

کانال خروجی Spot out:

این کانال یک کانال خاص خروجی تصویر است. در تصویر خروجی این کانال شما نمی توانید منوهای دستگاه را ببنید و تنها تصاویر دوربین ها با توجه به تنظیم دستگاه به نمایش در می آید.

کانال خروجی صدا:

این کانال معمولا به فرم فیش AV در نظر گرفته می شود و از طریق کابل به بلندگو یا هدفون وصل می شود. از این طریق می توانید صدای ضبط شده یا در حال ضبط دستگاه را بشنوید.

پورت USP:

دستگاه های DVR معمولا بین دو تا سه پورت USB دارند. این پورت دو کاربرد اصلی دارد. اول برای اتصال موس دستگاه. و دوم برای اتصال حافظه حارجی فلش جهت بک آپ گیری از فیلم های موجود در دستگاه.

خروجی تصویر و صدای HDMI:

این خروجی نسل جدیدتر از خروجی دستگاه DVR است که میتواند روزولشن بالاتری را به نمایشگر منتقل کند.َ همچنین امکان انتقال صدا از طریق یک کابل را نیز برای شما فراهم خواهد کرد.

پورت ورودی/خروجی LAN:

رابط دستگاه DVR و شبکه کامپیوتری است. این پورت امکان اتصال دستگاه را به هر شبکه کامپیوتری برای شما محیا می کند. انتقال تصویر اینترنتی و اتصال دوربین به شبکه همگی از طریق این پورت صورت می گیرد.

پورت خروجی تصویر VGA:

دومین خروجی تصویر دستگاه DVR است. از ان برای اتصال دستگاه به مانیتور استفاده می شود. این خروجی رایجترین خروجی تصویری دستگاه است. معمولا در جعبه DVR یک کابل رابط VGA سه متری تعبیه شده که می توانید از آن برای اتصال دستگاه به مانیتور استفاده کنید.

پورت ورودی/خروجی الارم:

این پورت در دستگاه های مختلف شکلهای متفاوتی دارد. می تواند به فرم فیش یا پورت کام باشد. از طریق این پورت شما می توانید یک الارم خارجی را به دستگاه DVR اطلاع داده و یا در صورت بروز اتفاق از دستگاه DVR یک خروجی الارم دریافت کنید.

ورودی برق:

تغذیه دستگاه DVR است. معمولا تغذیه دستگاه دو حالت دارد. یا به صورت برق شهر در نظر گرفته می شود که در این صورت از فیش پاوری برای آن استفاده می شود یا به صورت برق ۱۲ یا ۲۴ ولتی در نظر گرفته می شود که در این صورت برای ان فیش اداپتوری در نظر گرفته می شود. توجه داشته باشید که برای تغذیه DVR حتما از اداپتور خود دستگاه استفاده کنید.

خروجی ESATA:

این خروجی امکان اتصال دستگاه به تجهیزات ضبط خارجی را به شما می دهد. در صورتی که تعداد هاردهای قابل نصب بر روی دستگاه کمتر از نیاز شما بود می توانید یک بانک ذخیره سازی را از طریق این پورت به دستگاه وصل کرده و زمان ضبط خود را شدت افزایش دهید.

خروجی RS485 یا RS232:

در DVRهای جدید عموما از خروجی RS485 استفاده می شود. این خروجی نوعی از خروجی کام است که برای کنترل دوربین های گردان یا زوم از ان استفاده میشود. این خروجی از دو قطب مثبت و منفی تشکیل شده که از طریق کابل به دوربین متصل شده و امکان حرکت دادن آن را به وجود می آورد.