تاریخچه ساخت دزدگیر اماکن
تاریخچه ساخت دزدگیر اماکن

تاریخچه ساخت دزدگیر اماکن بر می گردد به فردی با نام آگوستون راسل که در سال ۱۸۵۳ به ثبت رساند و همین موضوع باعث شد انقلاب جدید در صنعت سیستم های حفاظتی آغاز شد. قبل از اینکه آگوستون راسل این اختراع را به ثبت برساند؛ دزدگیر یک سیستم کاملا ساده ای بود که توسط تیدلی در سال ۱۷۰۰ اختراع و تولید شد.

تیدلی با استفاده از تعدادی زنگ مکانیکی روی درب و اتصال آنان به قفل ها تواند یک دزدگیر تولید کند؛ کارایی این سیستم به گونه ای بود که اگر فردی تلاش می کرد با کلید مشابه و دیگر ابزارها درب را باز کند، زنگ ها به صدا در آمد و صاحب خانه را از ورود سارق مطلع می ساخت.

 تا قبل از اختراع دزدگیر اماکن، این حیوانات بودند که صاحب منازل خود را از حضور سارق به محیط پیرامون مطلع می ساختند.

دزدگیر اماکن اختراع شده دارای چه عملکردی بوده

در گذشته کشور اروپا، مردم با استفاده از سگ و پرندگان اهلی از محیط پیرامون خود محافظت می کردند.  سگ ها با ایجاد سرو صدا و پرندگان با به هم زدن بال هایشان، افراد را از حضور افراد غریبه آگاه می کردند.

اما آگوست راسل کشف کرد که چگونه با استفاده از نیرو الکتریسیته، زنگ و آهنربا می تواند یک سیستم هشدار دهند از ورود افراد مزاحم و سرقت جلوگیری کند.

 اساس کلی کار دزدگیر اماکن بر مبنای بسته شدن مدار الکتریکی بود که تمامی پنجره و درب ها به صورت موازی به سیستم حفاظتی متصل بودند و با باز شدن هر یک از آنان مدار الکتریکی بسته و با ایجاد یک جریان سریع و ناگهانی در مدار، سبب ارتعاش در آهنربا می شد و آلارم هشدار را به صدا می آورد که نیرو جنبشی تولید شده توسط آهنربا با استفاده از چکش به کاسه برنجی منتقل می شود و این موضوع باعث به صدا زنگ هشدار و فرار سارق می شد.

آشنایی با آگوستون راسل مخترع دزدگیر منزل

همانطور که در پاراگراف بالاتر توضیح دادیم، اختراع دزدگیر در سال ۱۸۵۳ تولید و به ثبت رسید، یعنی این موضوع بر می گردد به حدود ۱۷۰ سال پیش در قرن ۱۹ میلادی، ۲۱ ژوئن باز می گردد.

راسل پاپ، در سامرویل بوستون ساکن بود که برای اولین بار توانست سیستم حفاظتی مدرن را به ثبت برساند. اما راسل بعد از گذشت یک سال به بیماری حصبه مبتلا شد که این موضوع باعث شد که امتیاز اختراع خود را به اوین هولمز به فروش برساند.

جعبه تماس های اضطراری در دزدگیر اماکن

تاسیس کمپانی سیستم حفاطتی توسط چه کسی بود

اودین هولمز در سال ۱۸۵۷ امتیاز اختراع دزدگیر منزل را از راسل خریداری کرد. از نظر هولمز همه سارقین جهان در نیویورک زندگی می کنند و تصمیم گرفت تجارت خود را در این شهر آغاز کند. او اولین بنیان گذار کمپانی تولید کننده سیستم حفاظتی جهان بود و بعد شرکت خود را به نام حفاظت الکتریکی هولمز ثبت کرد.

هولمز فرد بسیار زیرکی بود که توانست با استفاده چاپ آگهی و تلگراف، محصول خود را به همه مرد معرفی و اعتماد آنان را جلب کند. مردم علاقه بسیاری به تکنولوژی تلگراف داشتند و این موضوع باعث شد سیستم حفاظتی به طور گسترده به مردم معرفی شد و مورد توجه عموم قرار گرفت، سپس کسب و کار هولمز بسیار گسترش پیدا کرد.

جعبه تماس های اضطراری در دزدگیر اماکن

مرد جوانی به نام ادوارد کالاهان در سومین نقطه، تاریخچه سیستم حفاظتی طلوع کرد که سال ۱۸۶۷ شرکتی برای تولید سهام،  از طرف تلگرام را تاسیس کرد.

اما رئیس شرکت در یک شب توسط سارقی ربوده شد؛ این شوک حادثه به قدری بود که ادوارد برای جلوگیری از بروز چنین حادثه ای، طرحش را برای رئیس خود و اطرافیانش اجراء کرد.

دزدگیر اماکنی که در آن دوران تولید شده، شامل یک زنگ، چندین کلید برای متصل شدن به منازل یک دیگر و جعبه تماس اضطراری بود اما برای هر جعبه یک زنگ خاص تعبیه شده که قابلیت تفکیک از یک دیگر را دارند.

کارایی این سیستم حفاظتی به صورتی بوده که اگر زنگ خانه A به صدا در می آمد منازل B و C متوجه این قضیه می شدند که در خانه A احتمال سرقت وجود دارد. کالاهان شهر نیویورک را به چند دسته تقسیم کرد که همه آنان را به منبع اصلی ایستگاه پلیس متصل کرد.

وی در سال ۱۸۷۱ از شرکت تلگراف منطقه امریکا که کمپانی بسیار موفقی بود برای پیشبرد اهداف خود در خواست کمک کرد. جعبه تماس اضطراری کالاهان برای پلیس، خدمات آتش نشانی و دیگر خدمات پیام رسان کارایی بسیاری داشت. کمپانی تماس با تلفن و تلگراف درسال ۱۹۰۵ تجارت هولمز را خریداری کرد که به  سیستم هشدار دهنده اضطراری آتش نشانی متصل کرد.

بعد از گذشت ۶۵ سال حسگر حرکتی را با استفاده از امواج فراصوت معرفی کردند که درب های جدیدی در دنیای صنعت دزدگیر منزل گشوده شد.

ارتقا سیستم حفاظتی از چه تاریخی بوده

رفته رفته با پیشرفته تر شدن تکنولوژی و علم، در صنعت سیستم های حفاظتی توسط افرادی مانند: جرف اف میلیکن، که باعث پیشرفت چشمگیر سیستم حفاظتی شد. میلیکن سال ۱۸۵۹ بر سیستم دزدگیر آلارم مخصوص قرار داد که به صورت جداگانه بر پنجره و درب ها و ورودی اصلی متصل می شدند.

همچنین این شخص توانست قابلیت خاموش و روشن کردن دزدگیر را با استفاده از ساعت بدون استفاده از دست فعال و غیر فعال کند.

سخن آخر

تاریخچه دزدگیر منزل بعد از اختراع اولین سیستم حفاظتی و پیشرفت تحولاتی که طی این چندین سال به پیشرفته ترین حالت خود رسیده است. در قرن بیستم تغییرات بسیار اساسی و عمده در تکنولوژی دزدگیر ها به وجود آمد که بسیار همه گیر شد، که کاربر توانست با استفاده از گوشی هوشمند همراه،  از راه دور توانسته سیستم حفاظتی را  تحت کنترل خود در بیاورد. که در صورت تشخیص خطر با ارسال پیامک و تماس با شماره هایی که روی حافظه آن ذخیر شده است تماس و اعلام وضعیت می کند.

منبع : دزدگیر فایروال