آشنایی با 4 سنسور دزدگیر فایروال
آشنایی با ۴ سنسور دزدگیر فایروال

آشنایی با ۴ سنسور دزدگیر فایروال

آشنایی با ۴ سنسور دزدگیر فایروال با کارایی متفاوت، که هر کدام به صورت جداگانه دارای ویژگی های متفاوتی هستند. اما در کل می توان گفت سنسور،  به تجهیزاتی می گویند که می تواند با تشخیص تغییرات المان های طبیعی محیط پیرامون، تغییرات را از طریق در خروجی های مخصوص خود به روش های متفاوت به دزدگیر اعلام می کند.

SENSOR سنسور یا حسگر ابزاری بوده که به متحرک های فیزیکی واکنش نشان می دهد و آنان را به عنوان یک خطر برای خود با توجه به برنامه ریزی اعلام و به دزدگیر ارائه می دهد. در کل می توان گفت همه دزدگیر ها با استفاده از سنسورهای مخصوص خود، ترددهای غیر مجاز، نفوذ سارق و … را شناسایی می کنند و اعلام هشدار را برای پنل مرکزی اعلام می کنند.

می توان اشاره کرد دزدگیر فایروال دارای ۴ سنسور باسیم و بی سیم محافظتی بوده که هر کدام به صورت جداگانه از خطر ورود سارق را تشخیص می دهند و از اموال افراد به صورت خاص محافظت می کند.


§ سنسور حرکتی باسیم و بی سیم فایروال:

دزدگیر فایروال دارای ۴ سنسور باسیم و بی سیم بوده، که از مهم ترین نوع آن ها، می توان به  حسگر حرکتی اشاره کرد که تمامی فرمان ها را به دستگاه دزدگیر ارسال می کند. سنسور حرکتی به کوچک ترین حرکت حساس و به سرعت واکنش نشان می دهد.

اگر سنسور حرکتی از نوع باسیم باشد، حسگر خطر را از طریق کابل به پنل مرکزی ارسال می کند.

اما اگر سنسور حرکتی از نوع بی سیم باشد، حسگر خطر را از طریق فرکانس به پنل مرکزی ارسال می کند.


§ سنسور دود باسیم و بی سیم فایروال:

دتکتور یا سنسور دود همان ابزاری بوده که می تواند یک رویداد مشخص، مانند آتش سوزی را به سرعت تشخیص دهد و از به وجود آمدن اتفاقات ناگوار جلوگیری می کند.

می توان اشار کرد که در بیشتر مواقع آتش سوزی به آرامی اتفاق می افتد و معمولا زمانی افراد متوجه آتش سوزی می شوند که،  کار از کار گذشته باشد و افراد نمی توانند آتش را مهار کنند. اما سنسور دود به افراد کمک می کند، قبل از شروع آتش سوزی با خبر ساختن کاربران از طریق ارسال تماس و پیامک همچنین خواندن sms آگاه می سازد.

عملکرد سنسور دود به این صورت بوده که با تجمع دود به سمت محفظه داخلی دتکتور دود، شروع به آژیر کشیدن می کند. لازم به ذکر بوده سنسور دود بی سیم را می توان به راحتی در هر نقطه، مکان های مختلف نصب کرد.

لوازم جانبی فایروال

§ سنسور ضربه باسیم و بی سیم فایروال:

سنسور ضربه یکی دیگر از تجهیزات سیستم حفاظتی فایروال بوده که در کنار حسگر های حرکتی و مگنت جهت بالا بردن میزان امنیت محیط پیرامون کارایی دارد. از این مدل سنسور اغلب برای محیط های که احتمال ورود سارق از طریق شکستن درب ورودی یا پنجره بسیار بوده استفاده می کنند.

عملکرد این مدل سنسور به این صورت بوده که به محض تشخیص کوچک ترین ضربه، سیگنال خطر را به پنل دزدگیر ارسال می کند و باعث به صدا در آمدن آژیر می شود. لازم به ذکر بوده میزان حساسیت شوک سنسور قابل تنظیم بوده است.


§ سنسور مگنت باسیم و بی سیم فایروال:

از دیگر سنسورهای دزدگیر فایروال که بسیار پر کاربرد بوده می توان به حسگر مگنت اشاره کرده. در معنای لغوی مگنت به معنی آهن ربا بوده. که دارای دو قسمت مجزا که بر مجاورت یک دیگر، یعنی یکی روی درب و دیگری بر روی چهارچوب درب قرار می گیرند.

مگنت دزدگیر فایروال دارای ترمینال های خروجی بوده اند که اگر به حالت باز یا همان nc  تغییر وضعیت داده و در صورت اتصال به زون nc پنل دزدگیر شروع به آژیر زدن می کند.


سنسور دزدگیر فایروال را می توان از کجا خریداری کرد

قبل از خرید سیستم های حفاظتی باید بدانید که کدام سنسور متناسب به بودجه و نیاز شما عزیزان بوده،  که بتوانید انتخاب و خریداری فرمایید. برای خرید سیستم های حفاظتی فایروال می توانید با ورود به سایت فایروال از قیمت ها و اطالاعت محصول برخوردار شوید. و به صورت آنلاین یک سیستم حفاظتی عالی خریداری فرمایید.

در کل می توان گفت خرید آنلاین شما عزیزان کمک می کند تا با خواندن مشخصات هریک از محصولات، انتخاب مناسب و درستی را به همراه خود داشته باشید. انتخاب یک سیستم حفاظتی همراه با سنسورهای بسیار قوی مهم می باشد، به دلیل اینکه سنسورها وابسته به دزدگیر اماکن می باشند و وجود هر سنسور در هر اماکنی که اشیاء با ارزش نگهداری می شود، بسیار الزامی می باشد.


سخن آخر:

در کل می توان گفت سنسورهای فایروال، همانند یک چشم عمل می کنند و به محض تشخیص کوچک ترین خطر، به سیستم حفاظتی سیگنال ارسال می کند. شما عزیزان با استفاده از هر یک سنسورهای فایروال می توانید از سرقت سارقین جلوگیری کنند.

منبع : دزدگیر فایروال