منظور از دینگ دانگ دزدگیر چیست

منظور از دینگ دانگ دزدگیر چیست ؟ دینگ دانگ دزدگیر یک صدای ضعیف در بلندگو داخلی بوده، که در صورت غیر فعال بودن سیستم حفاظتی، با تحریک زون مربوط به صدا در می آید. در گذشته صاحبان مغازه یک زنگوله بالای درب ورودی مغازه خود نصب می کردند تا هنگام باز شدن درب توسط مشتری و با ایجاد صدا، متوجه ورود مشتری به مغازه می شدند.

اما امروزه به دلیل پیشرفته تکنولوژی با استفاده از سیستم حفاظتی می توان متوجه ورود فرد شد. دزدگیر فایروال دارای یک زون مشخص بوده که به آن حالت دینگ دانگ می گویند و در صورت تحریک زون دزدگیر صدای دینگ دانگ پخش می کند.


کارایی دینگ دانگ در دزدگیر چیست

دینگ دانگ باعث می شود صاحب مغازه یا فروشگاه از ورود ناگهانی فرد مطلع شود در هر زمانی مطلع شود. در کل می توان گفت دینگ دانگ به صورت پیش فرض در سیستم اعلان سرقت غیر فعال بوده که در صورت لزوم فعال می شود.

کنترل پنل دزدگیر اماکن دارای تنظیماتی بوده که کاربران می توانند حالت دینگ دانگ را غیر فعال و فعال کنند و هر زونی که برای این قابلیت تعریف شده باشد، به پنل مرکزی اعلام فعال شدن ارسال می کند.


آیا می توان حالت دینگ دانگ رو به زون دیگر تبدیل کرد

بله کاربر می تواند با وارد شدن به منوی تنظیمات دزدگیر اماکن، و کلیک کردن بر روی انتخاب منوی تغییرات مدل زون ها را انتخاب و بر حالت مورد نظر کلید های dn-up؛ سپس فشردن ent دزدگیر فایروال دینگ دانگ زون را به راحتی تغییر می دهد.


تست کردن حالت زون دزدگیر منزل به چه صورت بوده

کاربر با ورود به منوی تنظیمات دزدگیر منزل و انتخاب منوی تست زون، سپس با تحریک سنسور می تواند حالت زون دزدگیر را تست کند. لازم به ذکر بوده این گزینه برای سنسورهای بی سیم و باسیم فعال بوده که بعد از تحریک زون مورد نظر روی ال سی دی دستگاه نمایش داده می شود.


انواع حالت های دینگ دانگ در دزدگیر فایروال

Ø      حالت دینگ دانگ دزدگیر F9  و F10 فایروال

از این زون جهت اطلاع رسانی ورود غیر مجاز فرد به فروشگاه ها در زمان حضور نداشتن صاحب دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی این قسمت دارای زون دینگ دانگ باشد در زمان فعال شدن به حالت SEMI.ARM/ARM می باشد و در زمان غیر فعال شدن به حالت DISARM بر می گردد و می تواند به حالت نرمال تحریک شود.


Ø      حالت دینگ دانگ دزدگیر F6 و F7 فایروال

این حالت می تواند در زمانی غیر فعال باشد که با تحریک زون یک، صدا دینگ دانگ پخش می شود و برای غیر فعلا کردن می توانید از کلید C+A ریموت را هم زمان فشار دهید تا در زمان فعال شدن، پنل دزدگیر فایروال بوق می زند.

دینگ دانگ

انواع حالت زون ها در دزدگیر های فایروال

زون های دزدگیر F10 و F9

۱٫ حالت ۲۴ ساعته:

اگر دزدگیر حالت زون ۲۴ ساعته باشد، در همه تایم ساعات، سیستم حفاظتی در صورت فعال SEMI.ARM/ARM بوده و در حالت غیر فعال به حالت DISARM  در می آید. از این زون بیشتر در پدال های اعلام سرقت یا دتکتور اعلام حریق استفاده می شود.


۲٫ حالت دینگ دانگ:

اگ این زون دارای حالت دینگ دانگ باشد، در زمان فعال شدن به حالت  ESMI.ARM/ARM در می آید. در کل می توان گفت این حالت بیشتر شبیه به حالت نرمال تحریک شده که در صورت در غیر فعال شدن به حالت DISARM می شود و تنها با تحریک شدن سنسور مشخص، یک صدا زنگ پخش می گردد.


۳٫ حالت نرمال زون:

زمانی که دزدگیر از حالت زون نرمال برخوردار باشد، در صورت فعال شدن ESMI.ARM/ARM می تواند به راحتی تحریک شود.


۴٫ حالت تاخیری:

وقتی که سیستم دزدگیر دارای حالت زون تاخیری باشد، در زمان فعال شدن SEMI.ARM/ARM فعال می شود. این مدل زون با تاخیر تنظیم شده می تواند تحریک شود. حالت تاخیر در سیستم حفاظتی می تواند به راحتی برنامه ریزی شود همچنین برای غیر فعال کردن DISARM سیستم حفاظتی بدون ریموت استفاده کرد به طوری که کاربر بعد از وارد شدن به مکان مورد نظر، فرصت دارد صفحه کلید یا کیپد را غیر فعال کند.


۵٫ زون مخفی:

وقتی که یک بخش دارای زون مخفی باشد، در زمان فعال بودن SEMI.ARM/ARM این بخش، شبیه به حالت نرمال تحریم می شود و در زمان غیر فعال بودن DISARM این بخش می تواند تحریم شود و بدون  بخش صدای بلندگو و آژیر تنها با شماره ۲۱ و ۲۲ تماس می گیرد و پیغام ارسال می کند.


زون های دزدگیر فایروال F6 و F7

۱٫ حالت دینگ دانگ:

از این دستگاه زمانی می تواند غیر فعال باشد که با هر تحریک زون یک سیستم حفاظتی، یک دینگ دانگ پخش شود.

۲٫ زون ۲۴ ساعته:

این مدل زون در دستگاه فایروال می تواند به صورت ۲۴ ساعته و بدون توجه به حالت دزدگیر منزل، به صورت کامل فعال شود. البته لازم به ذکر بوده این حالت در زمان عادی غیر فعال می باشد. از این مدل زون می توان برای اتصال به پدال اعلام سرقت و سنسور دود باسیم و بی سیم استفاده کرد.

منبع : دزدگیر فایروال