فرق دزدگیر بی سیم و باسیم

فرق دزدگیر بی سیم و باسیم در کابل و سیم کشی آنان بوده، که هر کدام از ورود سارق جلوگیری می کند همچنین محیط بسیار امن برای تمامی اماکن فراهم می سازد. تنها فرق دزدگیر بی سیم و باسیم در سنسورهای به کار رفته در زمان نصب سیستم های حفاظتی بوده؛ که هر کدام به صورت جداگانه دارای مزایای هستند و بسته به شرایط محیط کاربر، توسط نصاب تعیین می گردد که نصب کدام مدل سیستم بی سیم و با سیم مناسب می باشد.

ما در این مطلب قصد داریم درباره فرق دزدگیر باسیم و بی سیم صحبت کنیم، پس با ما تا آخر این مطب همراه باشید.


آشنایی با فرق دزدگیر بی سیم و باسیم

۱٫      کارایی دزدگیر باسیم:

دزدگیر باسیم یکی دیگر از نوع سیستم حفاظتی بوده که از قدیم مورد استفاده افراد قرار می گرفت. کارایی این مدل دزدگیر با متصل شدن به سیم و کابل شروع به فعالیت می کند. که می توان از سیستم حفاظتی باسیم در دپارتمان های مسکونی و اداری استفاده کرد. دزگیر باسیم از با استفاده از کابل به پنل اصلی متصل شده و برای زیبا و تمیز جلوه دادن محیط خانه روی سیم ها، داکت استفاده می کنند.

۲٫      کارایی دزدگیر باسیم:

از دیگر نوع دزدگیر اماکن می توان به، دزدگیر بی سیم اشاره کرد. این مدل سیستم حفظتی دارای حسگرهایی بوده که به صورت غیر مستقیم با پنل مرکزی ارتباط بر قرار می کند و به همین دلیل می توان حسگر ها را در تمام نقاط و بدون محدودیت نصب کرد. البته لازم به ذکر بوده که نصاب بسته به شرایط و تشخیص فنی خود می تواند سنسور ها را در مکان مناسب نصب کند.

در کل می توان گفت دزدگیر بی سیم بسیار پیشرفته تر بوده که می تواند تشخیص خطر را از طریق گوشی موبایل و خط تلفن شهری به کاربر اطلاع رسانی کند. یعنی دیگر لازم نیست افراد در خانه باشند تا از محیط خانه یا محل کار خود محافظت کنند. با استفاده از این سیستم می توانید فر سنگ ها دور تر از یک محیط بسیار ایمن و امن برای خود بسازید.

فرق دزدگیر بی‌سیم و با سیم

فرق دزدگیر باسیم و بی سیم در چیست

در کل می توان گفت سیستم حفاظتی باسیم و بی سیم دارای یک هدف مشخص یعنی محافظت از اموال ارزشمند و حفظ جان در مقابل سارق بوده. اما دزدگیر بی سیم و باسیم دارای یک سری ویژگی متفاوتی اند که در پاراگراف پایین با آنان آشنا خواهید شد.


a) زمان نصب دزدگیر با سیم و بی سیم

زمان نصب دزدگیر باسیم از سیستم حفاظتی بی سیم نسبتا بیشتر بوده. به دلیل اینکه با کابل و سیم کشی همچنین استفاده از داکت تایم بسیار بیشتری به همراه خود دارد.

اما سیستم حفاظتی بی سیم بسیار راحت تر و زودتر نصب می گردد به دلیل اینکه نصاب می تواند با استفاده از کد سنسور و دزدگیر را با یک دیگر در ارتباط و راه اندازی کند.


b) تفاوت امنیت دزدگیر بی سیم و با سیم:

افراد خرابکار می توانند با استفاده از اشیاء تیز، سیم و کابل سیستم حفاظتی را قطع کنند و این موضوع باعث از کار افتدان دستگاه می شود. اما دزدگیر بی سیم با رسال فرکانس با یک دیگر ارتباط بر قرار می کنند و سارق نمی تواند به هیچ عنوان سیستم دزدگیر را از کار بی اندازد.


c) تفاوت جابه جایی دزدگیر باسیم و بی سیم

کاربر می تواند در زمان واجب مانند اسباب کشی، رنگ دیوار و چسباندن کاغذ دیواری سیستم حفاظتی بی سیم را به راحتی جابه جا کند، اما سیستم باسیم مقداری دردسر به همراه خواد برای جابه جای دارد اما در کل می توان  سیستم باسم و بی سیم را از مکانی به مکان دیگر در انتقال داد.


d) تفاوت دزدگیر های بی سیم و باسیم برای تغییر دکوراسیون

اگر قصد تغییر دکوراسیون کامل خانه را دارید بهتر است از دزدگیر بی سیم استفاده فرمایید؛ زیرا بدون نیاز به جمع کردن کابل و یا داکت می توانید همه سیستم ها را جابه جا فرمایید. اما در صورت استفاده از سیستم های باسیم باید کابل دستگاه را مجدد جمع و متصل کنید و این موضوع باعث می شود با خطا دستگاه مواجه شوید.


e) از لحاظ سازگاری دزدگیر باسیم و بی سیم

دزدگیر باسیم برای نصب، دارای محدودیت می باشد، یعنی باید اجزای تشکیل دهند آن به یک دیگر نزدیک باشند که بتوانند با یک سازگاری داشته باشند، اما دزدگیر بی سیم بدون هیچ محدودیتی در هر مکانی می شود و به بهترین حالت ممکن از ورود افراد متفرقه جلوگیر می کند.


F) تفاوت هزینه دزدگیر بی سیم و باسیم

دزدگیرهای بی سیم نسبتا از قیمت بالاتری برخوردار می باشد، زیرا در تمامی نکات بدون محدودیت نصب می شود و به خاطر همین موضوع، سبب پایین آمدن هزینه های جانبی می شود. اما سیستم های باسیم دارای هزینه های کمتری می باشد اما کاربر با خرید ابزارهای متفاوت، هزینه های اضافه تر پرداخت خواهد کرد.


مزایای نصب دزدگیر های بی سیم

  • اماکن نصب دزدگیر فایروال در هر نقاط از خانه.
  • با توجه به این سیستم که بی سیم برای فعالیت نیاز به کابل کشی ندارد، ظاهر خانه رو به شلوغ نشان نمی دهد.
  • نصب بسیار ساده تر انجام می شود.
  • امکان کنترل راه دور وجود دارد.

مزایای نصب دزدگیر باسیم

  • امکان کنترل از راه دور.
  • قابل اعتماد بودن، یعنی کمتر دارای خطا کی باشد.

سخن آخر:

با توجه به اینکه همواره مدل های جدیدی از سیستم های حفاظتی با قابلیت متفاوت وارد بازار می شوند؛

نمی توان نظر داد که کدام از یک سیستم ها نسبت به یک دیگر برتری بیشتری دارند. اما هر کدام به صورت جداگانه دارای کارایی و مزایای منحصر به فردی هستند که کاربران با توجه به نیازشان، قادر خواهند بود از چه نوع سیستم دزدگیر باسیم و بی سیم انتخاب را خریداری کنند.

اما در کل می توان گفت سیستم های حفاظت بی سیم، در منازل، دفاتر کوچک، دپارتمان های کم تردد و … مقرون به صرفه تر از سیستم های باسیم هستند.

منبع : دزدگیر فایروال