بهترین محل نصب چشمی دزدگیر

بهترین محل نصب چشمی دزدگیر منزل، مکانی بوده که زاویه دید ۹۰ درجه در اختیار حسگر دزدگیر بگذارد. می توان گفت بهترین محل برای نصب چشمی دزدگیر اماکن زاویه و کنج های موجود در خانه و محل کار بوده.

از دیگر نکات مهم که باید در زمان نصب چشمی دزدگیر به آن توجه شود،  این است که سنسور حرکتی به عوامل متفاوت بسیار حساس بوده و اگر در جای نامناسب آن را نصب کنید، باعث آلارم و هشدارهای کاذب مواجه خواهید شد. و بر آسایش ساکنین تاثیرات منفی خواهد گذاشت. اما توجه به بهترین محل برای نصب چشمی دزدگیر باعث افزایش میزان امنیت محیط پیرامون و محل کار می شود.

در کل می توان از سنسور حرکتی بر اماکن مختلف مانند: منازل مسکونی، مجتمع های تجاری، موزه ها و .. استفاده کرد.


بهترین محل نصب سنسور حرکتی دزدگیر

سنسور حرکتی یا چشمی، مکمل اصلی سیستم های حفاظتی بوده که در همه نقاط مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین دلیل برای استفاده از چشمی دزدگیر که بسیار مطرح بوده، انتخاب محل مناسب آن بوده. سنسور حرکتی را بهتر است مستقیما بر معرض تابش نور خورشید نصب نشود و در اماکنی دور از رطوبت و حرارت شدید نصب شود.

همانطور که در پاراگراف بالا ذکر کردیم، هدف از انتخاب بهترین محل نصب چشمی دزدگیر تنها پوشش سنسور نیست بلکه از اعلام خطر های کاذب و آژیر خطا که از مهم ترین مشکلات کاربران بوده جلوگیری می کند.

نکات عمومی درباره بهترین محل نصب چشمی

اولین شرط مناسب برای محل نصب چشمی دزدگیر این است که آن را در فضای بسیار گرم و مرطوب قرار ندهید، زیرا چشمی در معرض بخار، حرارت بسیار شدید و رطوبت قرار بگیرد ممکن است، کارایی خود را از دست دهد. پس بهتر است به محل نصب چشمی سیستم حفاظتی توجه کرد.

بهتر است  تکنسین برای نصب چشمی دزدگیر تمام نقاط را مد نظر بگیرد و بهترین مکان را برای نصب چشمی انتخاب کند. منظور توجه به شرایط مکان مناسب برای نصب چشمی یعنی، سیم کشی از محل پنل دستگاه تا مکان مورد نظر برای نصب سنسور بسیار مناسب و  فراهم باشد.

اگر سیستم دزدگیر اماکن بی سیم باشد، اتصال سنسور حرکتی با پنل مرکزی به وسیله ارسال فرکانس یا سیگنال ممکن می شود. در کل می توان گفت بهترین محل نصب چشمی دزدگیر باید طوری باشد که سارق نتواند به کابل دستگاه و چشمی دزدگیر دستری داشته باشد.

محل نصب چشمی دزدگیر باید ثابت و بودن نوسان باشد و به خوبی در مکان مورد نظر توسط نصاب محکم نصب شود. حرکات هرگونه اشیاء مانند: پاندول ساعت، تزئینی های متحرک، پاندول ساعت، باز و بسته شدن درب و پنجره و … باعث تحریک شدن سنسور حرکتی و به صدا در آمدن آژیر دزدگیر می شود. همچنین بازو بسته کردن درب و پنجره ها چشمی دزدگیر تحریک می شود.

پس می توان اشاره کرد، بهترین محل نصب چشمی دزدگیر، نقطه ای است که چنین حرکاتی در زاویه دید و  پوشش چشمی دزدگیر اماکن قرار نباشد.

نکات عمومی درباره بهترین محل نصب چشمی

آشنایی با بهترین محل نصب چشمی دزدگیر منزل

اگر بخواهیم به زبان ساده تر اشاره کنیم، بهترین محل نصب چشمی دزدگیر در کدام محل است، که چشمی زاویه دید بسیار مناسب به محیط مورد نظر داشته باشد.


A.      نصب چشمی بر روی سقف:

سنسور حرکتی فایروال در هر زاویه ای بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد، یکی از گزینه ها برای نصب چشمی دزدگیر اماکن سقف بوده که در عین پنهان بودن چشمی، سارق نمی تواند به راحتی به آن دسترسی پیدا کند. انتظار بیشتر عموم برای دسترسی به تجهیزات سیستم حفاظتی، نصب دزدگیر بر روی دیوار هاست. اما چنانچه از سقف به عنوان محل نصب دزدگیر استفاده کنید، سارق را قافل گیر خواهید کرد و به راحتی نمی تواند با خراب کاری حسگر را از کار بیاندازد.


b.      نصب چشمی سنسور بر کنج و دیوار :

از بهترین و  موثر ترین مکان برای نصب چشمی دزدگیر منزل، زاویه است که چشمی حرکتی، زاویه نود درجه را پوشش دهد. قرار دادن چشمی بر کنج و گوشه دیوار چندین حسن دارد، اینکه بیشترین پوشش با کمترین احتمال خرب شدن را دارد، و از سوی دیگر اینکه دیگر افراد غیر مجاز یا سارق قصد خراب کردن سنسور حرکتی را دارند حتی نمی تواند آن را پیدا و دسترسی به آن را داشته باشد و به ندرت متوجه آن در محل قرارگیری می شود. لازم به ذکر بوده برای نصب چشمی دزدگیر در کنج دیوار توجه کرد، برای مثال:

اکثریت منازل دارای ارتفاع سقفی ۲ مترو ۸۰ سانت هستند، که بهتر است برای نصب چشمی آن را بر روی ۲ مترو ۱۰ یا ۲۰ سانت نصب کرد، یعنی چشمی دزدگیر بهتر است برای نصب بر کنج دیوار بهتر با سقف ۲۰ الی ۳۰ سانت فاصله داشته باشد. زیرا بعضی از منازل دارای حرارت بسیار شدیدی هستند و این موضوع باعث بالا رفتن جمع شدن آن بر روی دیوار است که این موضوع به تنهایی منجرب آژیر کاذب سنسور می شود. باید چشمی با سقف ۲۰ الی ۳۰ سانتی متر فاصله داشه باشد.


c.       بالای درب:

از دیگر مکان مناسب برای نصب چشمی دزدگیر بالای درب وردوی منازل بوده، که سارق به محض ورود ، با شناسایی ورود غیر مجاز به پنل مرکزی با ارسال فرکانس از طریق کابل و سیم کشی یا ارسال پیامک و تماس، باعث به صدا در آمدن آژیر هشدار می شود. یکی دیگر از مزایای نصب سنسور حرکتی در بالای درب این است که در معرض دید سارق، قرار ندارد.


d.      نصب چشمی دزدگیر در زیرزمین:

از دیگر مکان های مناسب برای نصب چشمی دزدگیر، زیر زمین منازل بوده، به دلیل اینکه سارق می تواند مدت ها در آن مکان پنهان شود و در زمان مناسب دست به سرقت بزند.


سخن آخر:

همانطور که در این مطلب متوجه شدید، استفاده از سیستم حفاظتی بیش از گذشته به دلیل بالا رفتن آمار سرقت سارق، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. و قاعدتا استفاده از سنسور حرکتی دزدگیر منزل بسار مهم بوده، اما در نصب آن باید به یک سری از نکات رعایت کرد.ممنون از شما عزیزان که تا آخرین مطلب با ما همراه بوده اید.

منبع : دزدگیر فایروال