کارایی سیستم امنیتی چیست

کارایی سیستم امنیتی، بر مبنای یک اصل مشترک و ثابت ساخته شده است که وظیفه تامین امنیت مناطق مختلف مانند: پنجره و درب، فضای داخلی محیط پیرامون و محل کار و دیگر نقاط مختلف را بر عهده دارد، و از سوی دیگر می تواند با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه با صاحب منزل از طریق sms و تماس با خط شهری و تلفن همراه ارتباط قرار کند، اما در کل می توان گفت تمامی سیستم های امنیتی دارای کارایی یکسانی هستند و تنها تفاوتی که در آن ها وجود دارد، تعداد سنسورها و ظاهر آن ها بوده است.


منظور از سیستم امنیتی چیست

سیستم امنیتی یعنی، یک ابزار برای محافظت از اموال افراد بوده، که کارایی آن بستگی به اجزاء تشکیل دهنده دزدگیر دارد، که در کنار یک دیگر بتوانند یک سیستم امنیتی کامل و بدون نقص به هم پیوسته با یک هدف مشترک تشکیل دهند.

در کل می توان گفت سیستم حفاظتی اماکن تشکیل شده از شبکه ابزاری الکترونیک به هم پیوسته است که با استفاده از یک پنل مرکزی، انواع سنسورهای متفاوت و دیگر اکسسوری مانند: انواع آژیر، میکروفون، بلندگو، پدال اعلام سرقت، باتری و … تشکیل شده که به راحتی می توانند در کنار یک دیگر از تهاجمات احتمالی سارقین جلوگیری کنند.


اجزای تشکیل دهنده سیستم امنیتی

  • کنترل پنل دزدگیر اماکن، که وظیفه کنترل تمامی تجهیزات رو دارد.
  • آژیر و کاور
  • میکروفون و بلندگو
  • حسگر حرکتی
  • سنسور مگنت
  • دتکتور دود
  • شوک سنسور
  • پدال اعلام سرقت
  • سیستم تلفن کننده
  • افزایش دهنده برد
  • ریموت
  • باطری
  • آنتن

لوازم جانبی های نام برده در کنار یک دیگر، یک سیستم امنیتی کامل را تشکیل می دهند و اگر هر یک از این تجهیزات به مشکل بربخورند ممکن است در کارکرد سیستم امنیتی تداخل به وجود بیاورند.

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر

عملکرد سیستم امنیتی به چه صورت بوده

Ø کنترل پنل

کنترل پنل دزدگیر اماکن مانند یک کامپیوتر کارایی دارد که سیستم حفاظتی را فعال و غیر فعال می کند و با تمامی اجزای تشکیل دهنده دزدگیر در ارتباط بوده و در صورت وقوع سرقت از محیط پیرامون محافظت و جلوگیری می کند و با به صدا در آوردن سیستم هشدار دهنده همسایگان را از سرقت آگاه می سازد همچنین   در سریع ترین حالت به رئیس تماس و به مدیر  پیامک ارسال می کند.


Ø میکروفون و بلندگو

هر یک از این ابزار برای محافظت از اموال در مقابل سارق طراحی و تولید شده اند، عملکرد بلندگو به گونه بوده که با دریافت سیگنال خطر از طریق پنل مرکزی، آژیر هشدار اعلام می کند و باعث ترسیدن سارق می شود.

عملکرد میکروفون به این گونه بوده که، کاربر می تواند آن را در جا مخفی از خانه نصب کند و در زمان حضور نداشتن در خانه متوجه صدا و اتفاقات در محیط خالی خانه شود.


Ø حسگر حرکتی

سنسور حرکتی دارای ۲ نوع باسیم و بی سیم بوده به کوچکترین حرکت حساس بوده و با تشخیص حرکت غیر مجاز سیگنال خطر را برای دزدگیر یا همان سیستم امنیتی ارسال می کند.


Ø سنسور مگنت

این سنسور دارای دو آهنربا مغناطیسی بوده که در مجاورت یک دیگر بر روی درب یا چهارچوب پنجره و درب ورودی نصب می گردد. و در صورت باز شدن درب یا پنجره توسط سارق، حالت مغناطیسی حسگر مگنت از بین می رود و این موضوع باعث شده که به پنل مرکزی فرکانس خطر ارسال کند.


Ø دتکتور دود

نصب این سنسور برای تمامی اماکن مختلف واجب بوده، زیرا می تواند از آتش سوزی های بسیار بزرگ جلوگیری کند و از خسارات جبران ناپذیر همچنین جان افراد محافظت می کند، که به صورت ۲۴ ساعته در صورت غیر فعال بودن سیستم امنیتی، فعال و از آتش سوزی جلوگیری می کند.


Ø شوک سنسور

سنسور ضربه به کوچکترین لرزش حساس بوده که در زمان تشخیص ضربه به پنل دستگاه ر سیگنال ارسال می کند. این سنسور را بر روی درب های ورودی منازل یا محل کار نصب می کنند، تا از ضربه زدن سارق برای باز کردن درب ورودی جلوگیری کند و باعث به صدا در آمدن سیستم هشدار دهنده شود.

لازم به ذکر بوده تمامی حسگر های دزدگیر اماکن در  زمان غیر فعال بودن پنل دستگاه، به صورت ۲۴ فعال هستند و از اتفاقات جبران ناپذیر جلوگیری می کنند.


Ø پدال اعلام سرقت

پدال اعلام سرقت بیشتر برای بانک و طلا فروشی ها کارایی دارد و بسیار محیط کار افراد را ایمن می سازد. عملکرد این پدال به این صورت بوده که با فشار دادن پا توسط کارمند بانک یا طلا فروشی، بدون هیچ صدایی به پنل مرکزی اعلام خطر می کند و سیستم امنیتی با به صدا در آوردن آژیر دزدگیر از سرقت سارق جلوگیری می کند. محل قرار گیری پدال اعلام سرقت در زیر پای کارمند بوده که دارای ۲ نوع باسیم وبی سیم است.


Ø سیستم تلفن کننده

همانطور که در چندین پاراگراف بالاتر توضیح دادیم، این سیستم وظیفه اطلاع رسانی از و آگاه ساختن  صاحب دستگاه از طریق sms و تماس را دارد. سیستم تلفن کننده امنیتی دارای ۲۲ حافظه است که نصاب قبل از نصب دزدگیر شماره اعضای خانواده و نزدیکان را ذخیره می کند که در صورت نبودن آنتن گوشی موبایل، از طریق خط شهری به صاحب دستگاه تماس یا با خواندن sms و ارسال پیامک، افراد را از خطر آگاه می سازد یا برعکس در صورت نبوده تلفن خط شهری با شماره های همراه، تماس و پیامک ارسال می کند.


Ø افزایش دهنده برد

از این سیستم برای پشتیبانی سیستم امنیتی در دپارتمان های چند طبقه استفاده می کنند. برخی از مواقع پیش می آید که سنسورهای دزدگیر به دلیل دور بودن از پنل مرکزی نمی توانند از ورودسارق جلوگیری کنند. برای مثال ممکن است ریپیتر یا افزایش دهند برد در اتاق نگهبان یا لابی ساختمان نصب شود و دیگر حسگر ها در طبقات بالا تر که این موضوع باعث می شود، حسگر ها با پنل مرکزی نتواند ارتباط برقرار کند و نصابان از افزایش دهنده برد استفاده می کنند؛ تا ریپیتر سیگنال ها را درون خود تقویت و پر قدرت تر به پنل مرکزی ارسال کند تا دزدگیر بتواند از ورود سارق جلوگیری کند.


Ø ریموت

از ریموت برای کنترل کردن پنل مرکزی برای فعال و غیر فعال کردن سیستم امنیتی استفاده می کنند.


Ø باطری

هر کدام از تجهیزات سیستم امنیتی به صورت جداگانه دارای باتری پشتیبان هستند که در زمان قطعی برق یا کابل دزدگیر توسط سارق، دستگاه فعالیت خود را از دست ندهد و از ورود سارق جلوگیری کند.


Ø آنتن

این نوع آنتن مخصوص سیستم امنیتی بوده که کارایی افزایش آنتن دهی دستگاه برای ارسال پیامک و تماس را به همراه خود دارد.

کارایی سیستم امنیتی به چه صورت بوده

مزایای استفاده از سیستم امنیتی و حفاظتی

۱٫ کاهش آمار سرقت

سارق حرفه ای می تواند، وجود سیستم حفاظتی را خانه تشخیص دهد. در صورتی که دزدگیر منزل تمام نقاط خانه را تحت کنترل خود قرار داده، سارق جرئت ورود به منزل را ندارد.


۲٫ تحت سلطه دادن خانه از راه دور

دزدگیر فایروال دارای قابلیت سیستم تلفن کننده بر روی پنل مرکزی بوده که کاربر می تواند با استفاده از این قابلیت، از چندین کیلومتر دورتر محیط منزل را مدیریت کند سپس به راحتی محیط پیرامون خود را ایمن سازد.


۳٫ کاهش آمار آتش سوزی

سیستم امنیتی با استفاده از سنسور دود به راحتی می تواند از وقوع آتش سوزی و خسارات شدید جلوگیری کند و با ارسال پیامک، صاحب دستگاه را از آتش سوزی با خبر سازد.

۴٫ تحت پوشش قرار گرفتن بیمه

یکی از شرایط بیمه برای جبران خسارات وارده شده به اموال کاربر این بوده، که محیط پیرامون مجهز به سیستم حفاظتی باشد. و در صورتی شرکت بیمه حاضر جبران خسارت است که وجود سیستم حفاظتی را تایید کند.


سخن آخر:

ما در این مطلب سعی کردیم به صورت ساده شما را با کارایی سیستم امنیتی آشنا کنیم. اما اگر در ذهن شما سوالای وجود دارد می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرد تا سوالات خود را مطرح فرمایید؛ بی شک کارشناسان ما با دانش فنی بیشتر و دقت بسیار بالا پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستند تا بتواند بهترین نوع سیستم حفاظتی را انتخاب و خریداری فرمایید. و به هیچ وجه فراموش نکنید خرید دزدگیر یک سرمایه گذاری است نه یک هزینه غیر ضروری.

منبع : دزدگیر فایروال

اشتراک گذاری