کارایی کیپد دزدگیر چیست

کارایی کیپد دزدگیر چیست؟ کیپد دزدگیر اماکن یک قطعه سخت افزاری بوده که معمولا دارای حروف انگلیسی هستند که با فشار دادن هر یک از آن ها توسط کاربر، سیستم حفاظتی به صورت جداگانه نماد مشخصی از خود نشان می دهند مانند: فعال و غیر فعال کردن دزدگیر منزل


آشنایی با کارایی کیپد دزدگیر اماکن

دزدگیر منزل دارای یک اجزای اصلی به نام کیپد است، که کاربر می تواند با استفاده از رمز کاربری خود، سیستم حفاظتی را به صورت دلخواه تنظیم کند.

برای مثال: اگر کاربر بخواهد دزدگیر را فعال کند، دکمه ARM که بر روی کیپد قرار دارد را فشار می دهد و برای غیر فعال کردن دزدگیر باید دکمه DISARM که بر روی کیپد قرار دارد را فشار دهد.

و در کل می توان گفت کیپد دزدگیر اماکن مانند یک کلید مسلح است که اگر سارق رمز را اشتباه وارد کند باعث به صدا در آمدن زنگ هشدار و ارسال پیامک به رئیس دستگاه می شود.


کیپد سیستم فایروال

شرکت فایروال کیپدی جداگانه از دزدگیر تهیه نکرده که باعث دوباره کاری مشتریان شود، بلکه روی خود سیستم فایروال، کیپدی تعبیه کرده و با نرم افزاری که برای دزدگیر طراحی شده شما می توانید تمامی کارهایی که با کیپد به طور دستی انجام می دهید را با این نرم افزار پیش ببرید و نیازی به دم دست بودن دزدگیر منزل نباشد.


معنی کلمات که بر روی کیپد دزدگیر منزل فایروال قرار دارند

  • ARM: فعال کردن کلیه بخش های دزدگیر اماکن
  • DISARM: غیر فعال کردن تمامی بخش های دزدگیر
  • ARM: فعال کردن یک بخش از سیستم حفاظتی فایروال
  • ENT: وارد شدن به منوی انتخاب شده
  • CLR: پاک کردن آخرین رقم در دزدگیر خانه
  • MENU: بازگشت به منو قبل و نمایش دادن اطلاعات دستگاه دزدگیر
کاربرد کیپد دزدگیر اماکن

تنظیمات دزدگیر با استفاده از کیپد یا صفحه کلید

  • تغییر مدل زون ها در دزدگیر

کاربر می تواند وارد منو تنظیمات دزدگیر شود و منوی تغییر زون ها را انتخاب کند و با فشار دادن کلید DN , UP و ENT و با انتخاب حالت مورد نظر زون کلید DN , UP سپس با فشردن ENT تغییرات در زون باسیم و بیسیم دزدگیر انجام می شود.

  • تغییر زمان صدای تحریک دزدگیر

با ورود به منوی تنظیمات و انتخاب کلید مورد نظر DN و فشردن ENT می توانید زمان صدای تحریک را  از دو تا هفت دقیقه برنامه ریزی می شود البته لازم به ذکر بوده این تنظیمات بر روی اسپیکر خارجی و آژیر اعمال خواهد شد.

  • تغییر صدای قفل و باز دزدگیر منزل

با وارد شدن به منوی تنظیمات و انتخاب menu قفل باز و بسته، حالت مورد نظر با استفاده از کلید DN , UP با فشوردن ENT خروجی صدا قفل باز و بسته تغییر می کند.

  • تغییر زمان تاخیر صفحه کلید

ورود به منوی تنظیمات دزدگیر و انتخاب منوی تاخیر توسط کلید DN , UP و فشوردن ENT سپس انجام دادن تنظیمات مورد نظر خود.

  • تغییر زمان زون تاخیری

اول باید وارد منوی تنظیمات دزدگیر اماکن شوید بعد از آن اقدام به انتخاب منوی زمان زون تاخیری کنید. در مرحله بعد باید زمان مورد نظر توسط کلید های DN , UP را انتخاب کرده و در آخر کلید ENT را فشار دهید.

اگر می خواهید از کاربرد زمان زون تاخیری اطلاع داشته باشید می توانید به بخش امکانات دستگاه مراجعه کنید. اما در ادامه نیز راجب کاربرد آن مختصر صحبت خواهیم کرد.

  • تست کردن زون ها

باید وارد منو شوید، بعد از آن منو تست زون را انتخاب و بعد گزینه تحریک سنسور در زون مورد نظر خود را فشار دهید.

لازم به ذکر بوده که این گزینه فقط برای تست سنور های با سیم و بی سیم بوده و بعد از اینکه شماره زون مورد نظر را تحریک کردید، شماره سنسور روی lcd نمایش داده شود.

  • چک کردن وضعیت دستگاه

باید وارد تنظیمات اصلی دستگاه شوید،و منوی وضعیت دستگاه را انتخاب کرده، داخل این منو می توانید ولتاژ دستگاه، وضعیت برق شهر را بررسی کنید.

زمان زون تاخیری

کاربرد زمان زون تاخیری

زمان زون های تاخیری برای زونی در نظر گرفته شده که به صورت تاخیری تنظیم شده اند. زون های تاخیری پس از فعال کردن بخش مربوطه و گذشت زمان زون تاخیری وارد مدار شده.  که این زمان قابل برنامه ریزی بوده.

نکته : از این حالت زمانی استفاده می شود که ریموت در دسترس نبوده و برای غیر فعال کردن دزدگیر استفاده کرد. به طوری که کاربران می توانند بعد از ورود به منزل دستگاه را از طریق صفحه کلید غیر فعال کرد.

نکته: جهت تغییر زمان زون تاخیری به بخش تنظیمات دزدگیر مراجعه کنید.

تنظیمات دیگری نیز وجود دارد که شما از طریق دفترچه راهنمای دزدگیر فایروال می توانید نسبت به مطالعه آن اقدام نمایید.